wat is een makkelijke manier om 3 huurkamers onder 1 dak te vinden?

Als we 1 huur woning met zijn 3en huren krijgen we geen huur toeslag. Maar we willen wel met zijn 3en bij elkaar wonen. Het is alleen heel lastig om te vinden.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Een van jullie drie huurt een huurwoning.
En verhuurt daarna kamers, als dat mag van de verhuurder.

Als je medebewoners hebt, dan tellen wij (belastingdienst) niet alleen uw eigen inkomen mee, maar ook dat van uw partner en medebewoners.

Het inkomen van een onderhuurder telt niet mee.

Een onderhuurder huurt een deel van uw woning, bijvoorbeeld een kamer. U hebt een afspraak met de onderhuurder op papier. Hierin moet staan wanneer de onderhuur is ingegaan.
http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/toeslagen/informatie_over_toeslagen/huurtoeslag/kan_ik_huurtoeslag_krijgen/ik_woon_niet_alleen/
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

bij woningbouwcoorporaties heb je vaak lange wachtlijsten. op de vrije markt veel minder. schrijf je dus in bij een makelaar. huurprijzen liggen dan wat hoger, maar met z'n drieen is het meestal nog wel op te brengen.
AlphaLimaSierra
10 jaar geleden
Je hebt verschillende sites om gezamenlijke huurderwoningen te huren. Voorbeeld is woondetective.nl. Die bieden woningen aan boven 1000 euro. Maar gedeeld door drie is dit goed te doen